Op naar de tweede ronde! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Op naar de tweede ronde! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Op naar de tweede ronde!

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

07 Mei 2010 | Costa Rica, San José

Eerste ronde door Costa Rica alweer achter de rug! De groep is super! Ben niet de enige vrouw uiteindelijk ;-) Zijn nu met z´n drietjes en 6 mannen. Maar heb nog wel steeds een kamer voor mij alleen :-D Een echtpaar uit Engeland (Marc en Beth), super leuke mensen! twee homo´s uit Engeland (Richard en James), Dave uit Australie (die is echt gek! lijkt wel of hij altijd dronken is, is niet zo) Owen uit Nieuw Zeeland (toerleider) jongen en een meisje uit Australie (Marc en Kathleen) en ik. Ben van San José naar La Fortuna gegaan met de bus. Wat een feest maar niet heus. Alles wat we hier doen is minstens 4 a 5 uur met de bus...pfff! Ben bijna door mijn voorraad primatour heen, haha! In La Fortuna hebben we de eerste dag een wandeling gemaakt door de jungle en langs de vulkaan en naar de hot springs geweest en was heerlijk ontspannen.. Nog nooit een vulkaan gezien, dus dat was wel cool! Was alleen een ontzettende teleurstelling dat we ´s avonds de lava niet konden zien, omdat het heel erg slecht weer was...:-( Maar dat ging de volgende dag een stuk beter! Zijn met een kayak het meer op gegaan en hebben een lunch op een eilandje gedaan en toen we daar stonden kon je de vulkaan luid en duidelijk horen en de brokstukken naar beneden zien rollen!! Was wel echt heel gaaf! Wat minder gaaf was dat ik die dag enorm ben verbrand. De blaren stonden op mijn schouders en mijn voorhoofd, niet normaal!! Ben maar een kleine 3 uur op het water geweest met mega bewolking...Maar goed. Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter, nog wel blaren op mijn armen maar gezicht is nu ok. Vanuit La Fortuna door naar Monteverde. Daar regent het altijd, is ook het regenwoud, komen we daar aan: geen druppel 3 dagen lang! Echt weer iets voor mij, haha! Kom aan in het regenwoud en geen regen!! :-D (Verder hier in San José helaas wel veel regen) Ooit van een ´Zipline´ gehoord? Nou, dan ga je dus aan een touw hangen en vlieg je zo boven de boomtoppen uit over de jungle! Super wijs! Echt een uitzicht zeg...Heb ook met een touw om mijn middel een Tarzan sprong gemaakt...Dat was gillen! Hahaha! Ik stond daar en het ging plotseling heel snel allemaal: Die man zegt, knieën buigen en als ik zeg ´jump´ dan ga je. En ik was nog in het stadium van: ´wat gebeurt er allemaal´ en ik hoor ´jump´... Mijn god! Dacht dat mijn hart er mee ophield! Had geen eens tijd om mezelf af te vagen of ik het eigenlijk wel wilde, haha! Maar was heel leuk! Vanuit Monteverde naar Manuel Antonio...Dat is vakantie! Prachtige stranden en de natuur is zo mooi! Er ging een vlinder op mijn rug zitten, maar niet normaal zo groot! 1 vleugel is net zo groot als 1 hand van mij! Heel erg mooi, knal blauw. De aapjes zijn ook echt geweldig! Ik lag op het strand een beetje te dutten, komt er een aapje aanlopen en die haalt zo de bh van het meisje naast me uit haar tas. Hij hielt ´t in de lucht met 1 armpje en je zag hem echt kijken: wat is dit nou weer. Haha! moest echt keihard lachen! Meisje rende in paniek naar haar tas en hij liet de bh achter...Helaas voor een andere jongen, die namelijk zijn schoen niet terug kreeg, haha! De avonden zijn erg gezellig. Heerlijke cocktails en Cuba libre op het strand...fantastisch! Voeten in het zand, en het langzaam donker zien worden. Dat is het goede leven! ;-) Laatste paar dagen gelukkig ook geen druppel regen gehad. Super hotel trouwens ook! Weet de naam niet meer, maar het had een zwembad. Kan niet wachten om weer terug te gaan naar Manuel Antonio. Al zal het wel anders zijn, omdat ik dan niet meer met de groep ben. Maar misschien blijven er nog een paar ook langer dus dat zou wel gezellig zijn! Morgen vertrekken we super vroeg naar Tortuguero, dus ik ga maar even lekker mijn bedje in denk ik... Ik had trouwens vanavond weer een `taxi-momentje´ Ik zat voorin en er steekt iemand over, maar het verkeer was weer chaos en de beste man had geen idee waar hij heen moest dus zat op een kaart te kijken. Ik zag wel dat er iemand voor zijn auto stond, en hij zag het ook net op tijd. Die reactie van die chauffer maakte me zo aan het lachen! Kon weer niet stoppen! Hij ook helemaal in een deuk omdat ik zo moest lachen, haha! Ik weet niet wat ik heb met taxi´s...

Tot snel!!

  • 08 Mei 2010 - 13:00

    Diana Wijnen:

    Heb je verslagen weer even gelezen, wat waanzinnig zeg, helemaal leuk!

    Geniet ervan!

    Liefs,
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 20301

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: