Eerste week is alweer voorbij...! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Eerste week is alweer voorbij...! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Eerste week is alweer voorbij...!

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

17 September 2010 | Spanje, Salamanca

Mijn eerste week Spaans is alweer voorbij...! Pfff! Was erg pittig kan ik je zeggen! Er was geen beginners klas, dus ik ben met een ander groep begonnen met mensen die al een paar weken hier zijn... Er wordt (zo goed als) geen Engels gesproken, maar alleen maar Spaans. Dat is wel heel goed, want dan leer je het natuurlijk wel snel, maar ik moest op de eerste dag even gaan vertellen wie ik ben, waar ik vandaan kom, hoe oud ik ben, wat mijn hobby's zijn en weet ik het allemaal, met de 3 woorden Spaans die ik spreek: No hablo espanol...haha! Ja precies. Dat dacht ik dus ook: is onmogelijk! Het hele vreemde aan het verhaal is dat ik gewoon nog best veel begrijp ook als ze tegen mij praten in het Spaans! Maar ja, dan MOET je dus antwoord gaan geven in het Spaans...Dat heeft al voor wat leuke momentjes gezorgd :-) Zo zei ik tegen de leraar dat ik van hem hou ipv dat ik iets wil, en in de winkel dat ik een slipje wilde ipv iets goedkoops...hahah! Zulk lachen om mezelf! (je begrijpt dat ik niet de enige was die aan het lachen was) Maar goed, ik probeer het wel! Wat ook wel grappig is dat jongens hier Jesús heten (spreek je uit als Gesoes) wat dus letterlijk 'Jezus' betekend. Zie je het voor je dat wij dat in Nederland als naam zouden hebben? Jezus, ga je mee boodschappen doen? Of: Jezus, wil je even stofzuigen?... :-) Verder zit ik met 2 hele leuke meiden in het apartement. Laura uit Belgie en Wieteke uit Nederland. Nu is het lekker weekend en daar ga ik voor het eerst sinds tijden echt van genieten :-)

Spreek jullie snel!

Kus,
Vanessa

  • 17 September 2010 - 16:45

    Marlin:

    Lieverd! Oh je hebt het weer goed voor elkaar hoor daar... Haha ik moet nu ook erg lachen om je verhaal! (Had er bij willen zijn :-D)

    Ik ga nu even via de chat verder kletsen! Ik kijk weer uit naar je nieuwe verhaal!

    Heeele dikke kus!

  • 21 September 2010 - 08:17

    Fiona:

    Lief Vriendinnetje

    Te echo de menos

    Ik spreek geen spaans en ga er dus wel vanuit dat 't klopt en anders sta ik voor paal!!

    Kus Fiona

  • 22 September 2010 - 07:44

    Hey Lieverd!:

    Goed om te lezen dat je het daar naar je zin hebt! Die leraar is zeker heel blij met je! hahaha mooie verhalen!
    En.... kan je logees kwijt in je apartement ;-)?

    Succes daar!
    En blijf ons op de hoogte met deze heerlijke verhalen!

    Dikke kus!

  • 22 September 2010 - 07:45

    Mieke:

    Ik ben er niet helemaal bij, geloof ik......

    Maar goed, het berichtje hierboven is dus van mij... :-S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 20297

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: