Why do all good things come to an end...? - Reisverslag uit Soestdijk, Nederland van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Why do all good things come to an end...? - Reisverslag uit Soestdijk, Nederland van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Why do all good things come to an end...?

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

21 Mei 2010 | Nederland, Soestdijk

Nadat de stewardess probeerde of haar dienblad in mijn oog paste (lukte niet) gooide ze maar een glas cola over me heen. Fijn. Meer dan 38 uur ben ik wakker geweest, bijna 3 en een half uur in de bus, 2 vluchten, wachten op het vliegveld in Spanje, en dan zie ik vanuit de lucht de weilandjes verschijnen ...Nederland, ik ben er weer!! Maar goed ik zal jullie nog even vertellen hoe mijn tweede ronde in Costa Rica is geweest. Na afscheid genomen te hebben van Dave, Mark en Beth gingen we met de rest van de groep verder naar Tortuguero. Een hele aparte ervaring om geen auto's of wegen te zien! Alles gaat daar met de speedboot :-) Echt leuk! Het deel waar wij sliepen waren leuke kamers. Het is gek, maar daar in Costa Rica heb ik geen enkele keer een hotel met ramen gehad... veelal is het gewoon een vierkant gat in de muur met gaas ervoor. In Tortuguero kon ik vanuit mijn kamer de zee horen. Heerlijk geluid vind ik dat! Zee kon je alleen niet in zwemmen, want er zwommen haaien...andere kant (ongeveer 150 meter) van het park was de rivier waar we op de boot stapten, kon je ook niet zwemmen, want daar zwommen krokodillen, haha!
Ik was 's ochtends altijd erg vroeg wakker en voor het ontbijt klaar was, ging ik vaak even lekker in de hangmatten bij het water liggen. Komt Willis (eigenaar van het park, tevens onze chauffeur op het water) naar me toe: Vanessa, ik geef je 1000 dollar als je nu in het water springt. Ik dacht natuurlijk, hier zit een addertje onder het gras...maar ik had het mis. Het was geen addertje maar een dikke vette krokodil! Hij kwam heel langzaam dichterbij met alleen zijn ogen en neus boven het water en af en toe zijn staart. Echt een joekel. Zoals je zult begrijpen heb ik vriendelijk bedankt voor zijn aanbod en de beslissing genomen om zelf ontbijt te nemen in plaats van het te zijn...;-)Wel super gaaf om te zien al die dieren die er in het wild leven. Nationaal Park stelde niet al te veel voor in Tortuguero en schildpadden waren er helaas niet. Maar dat wist ik eigenlijk al, want het is niet het seizoen om eieren te leggen. Heb wel de kleine pijlgifkikkertjes gezien! Het stadje (erg klein) had wel een discotheekje waar voornamelijk reggea en salsa muziek werd gedraaid. Heerlijk! Ben er met de mannen heen geweest. Nou ja, mannen... James en ik werden intussen dikke "vriendinnen", haha! Hij en Richard zijn een stel, zoals ik al eerder vertelden en Owen de toerleider was erbij. Nou, het stel (vooral James) kwamen helemaal los hoor! Wat heb ik een lol gehad zeg! Lekker dansen, drankje drinken en gek doen. Fantastisch. Na Tortuguero kwam Cahuita. Dat is een beetje in het water gevallen... De dag dat we aankwamen was het heerlijk weer! We hebben de middag bij het zwembad doorgebracht. Volgende dag vroeg opgestaan en met Richard naar het dorpje gegaan om een excursie te boeken. We zouden 's ochtends gaan snorkelen en 's middags paardrijden, maar toen we naar buiten liepen begon het te regenen, niet normaal zo hard! Is niet meer gestopt. De zee werd ook veel te wild, dus het snorkelen en paardrijden konden beiden niet doorgaan. Echt super, super jammer!! Heb wel fantastisch mooie kikkers gezien rond het park bij het zwembad. Die gif groene met de rode ogen en de oranje zuignap-pootjes, en parelmoergroene met zwarte vlekken. Jullie zullen ze wel zien op de foto's. Super gaaf! Maar goed, verder dan dat en een paar rum en coke drinken, heb ik niet veel meegemaakt in Cahuita, helaas. Vanuit daar weer vertrokken naar San José voor 2 nachtjes. Eenmaal in San José moesten we met de taxi naar het hotel vanaf het busstation. Ik had natuurlijk voor de zoveelste keer een "taxi-momentje"...ik had mijn tas al in de achterbak gepropt, dus ik denk, ik ga vast in de taxi zitten...Was die chauffeur de handrem vergeten en we stonden op een heuvel...!! Dat ding begint te rijden en ik zat niet achter het stuur, maar de chauffeur ook niet! Ik als een achterlijke aan die handrem getrokken, maar dat hielp niet echt. Owen en de taxi chauffeur sprongen in de auto en ik was gered! Hahaha! Echt, ik blijf erbij, ik heb iets met taxi's hoor!! Vervolgens naar Manuel Antonio om de 4 aller laatste nachten in Costa Rica door te brengen. Daar heb ik vervolgens alleen maar lekker genoten van het hotel en de zon...Wat heb ik een fantastische tijd gehad zeg. Why do all good things come to an end...?

Iedereen ontzettend bedankt voor het lezen van mijn verhalen en hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen laten proeven van de geweldige landen met hun cultuur en natuur!

Heel veel liefs,

Vanessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 20293

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: