Wat was het rustig... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Wat was het rustig... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Wat was het rustig...

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

05 Oktober 2010 | Spanje, Salamanca

Over het algemeen heb ik hier een vrij rustig bestaan. Ik ga niet elke dag tot 6 uur naar de kroeg, ik drink (bijna) niet (dit zal niet iedereen geloven, maar het is echt zo, haha) ik ben bijna genezen van een zeer heftige blaasontsteking, en ik doe keurig mijn huiswerk. Vrij rustig dus. Tot gisteravond. We zaten aan tafel een spel te spelen en ik moest ff naar de wc. Plots hoor ik Loes (meisje uit Soest, hoe "toevallig") de keuken uit vliegen. Ik kom uit de badkamer en zeg: Wat is er?? Je stoel bewoog net!! zegt ze. Ik zeg: Doe ff lekker normaal. Maar ze beweerde bij hoog en laag dat het zo was... goed. In een huis vol met meiden kun je je voorstellen wat dat te weeg brengt...idd: een lichtelijk soort van paniek. Haha! Maarrrr gelukkig hebben we 1 man in huis: Sebas. Hij komt zijn kamer uit en vraagt wat er gaande is. Dus hij zegt: nou, ik wilde het niet vertellen, maar nu ik dit hoor... ik lag net op bed en hoorde echt een keiharde zucht IN mijn kamer...Goed. Ik heb iedereen vriendelijk verzocht hun kop dicht te houden, want daar kan ik dus echt niet tegen! Of je er nu in gelooft of niet, ik moet zeggen dat ik toch iets minder lekker in mijn bedje lag dan die nachten ervoor, haha! De volgende dag hoorde ik op school van Wieteke dat de tv ook al een keer vanzelf was aangesprongen...
In de tussentijd dat ik jullie niet heb geschreven is de samenstelling van het huishouden hier iets veranderd: Wieteke en Laura wonen hier niet meer. Laura is naar huis, en Wieteke is verhuisd. Daar zijn voor in de plaats gekomen: Heleen, Evelien, Julie, Loes, Sebas en Miriam (Duits meisje, is zondag aangekomen. Best zielig voor haar, in een huis vol Nederlanders..) Volle bak dus!! Ik moet wel zeggen, echt super gezellig! Gezellig met z'n alle winkelen, tapas eten, stappen, en vandaag: naar de kapper!!! Ja, ja. Ik durfde het aan :-) Ik ben samen met Evelien en Sebas naar de kapper hier in de straat geweest. Echt gelachen. Mannen zijn natuurlijk zo klaar bij de kapper, maar bij vrouwen kan dat allemaal wat langer duren...Evelien en ik hebben allebei onze uitgroei laten bijwerken, maar voor Evelien was dat ff schrikken toen het uit haar haar werd gespoeld. "Iets" blonder dan ze had verwacht, hahaha! Ik lag helemaal in een deuk. De kapper was mijn haar aan het uitspoelen, maar liet alles uit haar handen vallen omdat Evelien met ogen zo groot als schoteltjes en haar handen voor haar mond geslagen voor de spiegel stond...Hahahah! Om duidelijk te maken wat ze van haar haar vond, hoefde de kapper geen woord Nederlands te spreken en Evelien geen woord Spaans!! En ik maar lachen! Toen ik uitgelachen was, stelde ik beide partijen op hun gemak, en het is allemaal goedgekomen ;-) Mijn haar ook trouwens :-) Helemaal goed. Kost hier trouwens echt helemaal niks om naar de kapper te gaan!! :-)
Nou, donderdag heb ik examen en ik weet zeker dat ik ga zakken. Dat scheelt. Valt het alleen maar mee als ik het wel haal. ZO moeilijk die grammatica! Echt niet leuk. Maar ja, ik zie het allemaal wel. Ik weet hoe ik een droge witte wijn en tapas moet bestellen, dus komt allemaal goed met me ;-)

Nou, lieve mensen, tot snel weer!!!

Dikke kus,
Vanessa

  • 08 Oktober 2010 - 07:49

    Marlin:

    Liefieee! Zo leuk om weer te lezen dat je het leuk hebt. En het spookt niet hoor, jullie zitten mekaar gewoon gek te maken! Hoe is je examen gegaan? Ik mis je hier! Wil vino bianco met je drinken! Heeel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende berichtje. Hou je taai he..... Dikke kus!

  • 08 Oktober 2010 - 14:33

    Ikzelf:

    Ik wil ook heel veel vino blanco met jou drinken hoor Marlin :-D Lieve Fiona en mams: Dank jullie voor de lieve sms! Heeft helaas niet geholpen, want ik ben (zoals verwacht) gezakt...:-( Maar maakt niet uit. Zit er niet mee! Gewoon over 2 weken nog een keertje proberen :-)
    -xxx-

  • 19 Oktober 2010 - 03:52

    Leroy:

    he vanessa , das wat zit een beetje te achter de PC naar vakantie trips tekijken zie ik je naam en daarop geklikt te hebben zie ik je reis verslagen das wat ! gaat ie goed ? aardig aan het reizen zeg ! Bij mij alles goed ! groeten uit soest van deze kant en veel succes daar !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 20295

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: