Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

08 April 2010 | China, Beijing

Zo hier ben ik dan, in Beijing! Reis van Amsterdam naar Hong Kong vloog letterlijk en figuurlijk voorbij! Na de film 'Avatar' en 6 afleveringen van 'Sex & the City' heb ik een dutje gedaan en toen was ik er al (+/-11 uur). Het "stukje" van Hong Kong naar Beijing leek wel 2 keer zo lang te duren...(+/-3 uur) Er zat een kindje vlak naast me te kotsen, links van me zat een jongen die super erg stonk en rechts zat een Chinees die de hele tijd aan het boeren was. Ik wist niet dat een mens in staat was zoveel lucht te produceren!

Eenmaal op de luchthaven stond een Chinees meisje met een bord waar mijn naam op stond. Dat was de taxi. Ideaal! In een uurtje waren we bij het hotel. Erg mooi en goed hotel(Dong Fang). Ik ben die dag een stukje gaan lopen en heb wat boodschappen gedaan bij de supermarkt. Alleen dat is al een belevenis! Ze verkopen hier snoepjes met rundvlees smaak en chips met bosbessensmaak...ja, dat dacht ik ook: gadver! Daarna ben ik buiten een tijdje op een muurtje gaan zitten tussen de Chinese vrouwtjes. Gewoon een beetje kijken naar wat iedereen aan het doen is. Ik val echt op hier en wordt vaak aangekeken. Vooral als ik met stokjes ga eten, haha! Weinig toeristen waar ik zit. Echt bijna niemand spreekt hier Engels. Heb al wel vrienden gemaakt met het vrouwtje in de supermark om de hoek. Ze verkocht me een vrucht: Mango zei ze. Tuuurlijk! Dat is geen mango hoor. Maar zei maar roepen: is good, good! Ik weet niet wat het is, maar het is heerlijk! Ze wilde me ook nog een poot van een kip verkopen, echt de poot dus, waar de nagels aan zitten...iejlk! 'Is good!' zei ze weer. Nou, ik wacht er even mee.

Verder ben ik gister met Cindy (zo heet mijn prive gids) Naar de Tempel of Heaven geweest, naar de Lama tempel, Silk museum en Chinees museum geweest. Erg mooi en leuk allemaal! We liepen in een park toen er een oud Chinees mannetje onkruid aan het plukken was. Ik vroeg Cindy wat hij aan het doen was. Hij eet dat op zei ze. Wij doen dat thuis ook. Dus ik stop ook zo'n stuk onkruid in mijn mond: Cindy in paniek! Ik moest het uit spugen. Was mijn maag niet aan gewend. Maar het was best te eten :-) Ik heb hier al een aantal dingen gegeten waarvan ik geen idee heb wat het is geweest (ze vertellen het me in het Chinees, maar goed, ik spreek geen Chinees...), maar het was allemaal erg lekker!

Vandaag ben ik naar de Beijing Zoo geweest. Volop panda beren! Echt lief! Daar heb ik echt de hele dag rond gelopen. Was een groot park en erg mooi weer was het. Het is hier over de 20 graden en volop zon. 's morgens is het wel koud en heb je wel een jas nodig. Ik heb ook kennis gemaakt met het toilet hier. Heel apart zo'n gat in de grond...!

  • 08 April 2010 - 13:56

    Marlin:

    Hey lieverd!

    Oh klinkt lekker zeg die tweede vlucht... jakkes! Maar ben blij dat je heelhuids bent aangekomen. Wat leuk dat je een privé gids hebt, jammer dat ie niet Antonio (oid) heet ;-). Klinkt wel erg leuk zeg! Mooi weer ook... wel voorzichtig hé met het eten daar! Al veel mooie foto's kunnen maken?

    Ik kijk uit naar je volgende berichtje Vanes! Rustig aan, pas goed op jezelf en vooral heel veel plezier...!

    Hele dikke kus,
    Marlin

  • 08 April 2010 - 14:21

    Davinia:

    Oww wat gaaf! Had echt graag mee gewild:)

    Leuk zo die verhalen!

    Dikke kus

  • 08 April 2010 - 14:43

    Marianne:

    Was leuk je stem te horen en dat je het naar je zin hebt. Willem zei het is net of ze om de hoek staat. Wonderlijk toch die telefoons. Veel plezier en een dikke X.

  • 08 April 2010 - 16:54

    Suus:

    Hoi Vanessa

    Super dat je ons allemaal zo op de hoogte kan houden.
    Gelukkig goed aangekomen.
    Eet niet teveel gekke dingen he? (je weet maar nooit wat het is) hihi.

    Geniet er verder van en vol spanning wacht ik op je volgende verslag.

    Liefs Suus

  • 09 April 2010 - 08:05

    Fiona :

    Hoi Lieverd,
    Wat geweldig, je eigen gids, wat een luxe! Ik ben nu al benieuwd naar je foto's! En niet te veel rare dingen eten, zoals spinnen, schorpioenen of puppy's.
    Geniet!
    Dikke kus Fiona

  • 09 April 2010 - 18:31

    Viktor:

    helemaal gaaf dat je dit doet !!!!! ben inderdaad ook erg jaloers had je niet nog een koffer over als het moet pas ik overal in hoor !!!! hihhihhihih heel veel plezier en ik lees je volgende verslag !!

    groetjes XX
    viktor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 20292

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: