Laatste dagje alleen. - Reisverslag uit Beijing, China van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Laatste dagje alleen. - Reisverslag uit Beijing, China van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Laatste dagje alleen.

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

10 April 2010 | China, Beijing

Ik begon gister heel enthousiast te lopen, maar zoals gewoonlijk deed "mijn compas" het weer eens niet dus liep ik als gewoonlijk precies de verkeerde kant op...Ik ben met een soort van tuk tuk die me figuurlijk wilde afzetten naar het Tian 'anmen plein geweest (die met DE bekende foto boven de poort). Wat een mensen daar!! Alleen maar Chinezen! Ik was weer een bezienswaardigheid ;-) Steeds op de foto met iedereen. Raar eigenlijk. je zou denken dat in zo'n grote stad als Beijing ze wel wat gewend zijn. Maar goed, er zijn hier natuurlijk ook een hoop toeristen uit China zelf. Ook heb ik een bezoek gebracht aan het opera gebouw. Lijkt net een ufo. Wel een mooi gebouw. Wel gek om te zien, al dat nieuwe naast al het hele oude. Verder heb ik tot 10 uur gisteravond wezen shoppen!! :-) Wel een paar leuke dingen gekocht, maar de winkels zijn niet echt heel veel anders dan bij ons en best prijzig! Je moet goed zoeken naar leuke dingen. Vandaag ga ik de groep ontmoeten. Ik sta klaar met al mijn spullen om naar het volgende hotel te gaan! Geen idee wanneer ik weer schrijf, want je hebt hier niet op elke hoek van de straat een internet cafe.
Wist je trouwens dat Beijing nog meer inwoners heeft dan heel Nederland?!? Je je pink niet omhoog mag steken tegen een ander, omdat dat hetzelfde is als je middelvinger? Het cijfer 9 een geluksgetal is en 4 staat voor de dood. Er hele hoge drempels zijn in de deuropeningen, zodat de kwade geesten er niet overheen kunnen springen? Echt leuke weetjes allemaal. Leer ik van de mensen die ik overal tegen kom en tegen me beginnen te praten. Ik kreeg gister les van iemand in het lezen van de tekens. Ik kan er al een aantal herkennen! Haha!

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik schrijf jullie snel weer!

Dikke kus,
Vanessa

• 10 April 2010 - 06:30

Marijke:

Hey Vanessa,

Ik heb ook even je verhalen gelezen! Gaaf zeg!! En dat helemaal in je eentje....pffff. Knap hoor! Geniet nog van de komende dagen.

Liefs Marijk

• 10 April 2010 - 08:00

Marlin:

Lieve Vanes! Leuuuk weer een berichtje van je! Klinkt super daar zeg. Ook al mooie chinezen tegengekomen? Grappig ook al die weetjes!

Heel veel plezier met de groep! En we horen snel weer van je.

Dikke kus,
    Marlin

• 10 April 2010 - 16:29

Hoi Vanessa:

Fijn om te lezen dat je
    goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt. Ik hou je reisverslagen in de gaten.

groetjes Sandra

• 11 April 2010 - 11:23

Diana Wijnen:

Hey stoer wijf! Heb even je berichten gelezen, leuk zeg, geniet er lekker van en ik blijf je reis zeker volgen, is leuk om te lezen!

Groetjes,
    Diana

• 11 April 2010 - 19:41

Vos:

Noem je niet je echte naam erbij, anders denken ze helemaal dat dat ze met een Europese pornoster op de foto gaan! Haha grapje schat :) (het moet maar even zo, nu ik je niet meer op Zuid kan pesten ;))

Klinkt goed allemaal, doe voorzichtig!

x- Jeff

• 12 April 2010 - 06:01

Fiona:

Ik weet dat je het leuk hebt, maar ik begin je nu al te missen, dus kom gewoon maar weer naar huis!
    Kus

• 12 April 2010 - 10:46

Deborah:

fantastic Vanessa, just fantastic.I had a good laugh about your areoplane trip (cant choose the people you sit next to)the chicken claws I've seen in A.K Amsterdam and the other food "when in Rome" it's a wonderful experience, just enjoy.Ill be following your joury with great interest.

• 14 April 2010 - 08:45

Marjolein & Jessica:

Hoi Vanessa,

Wat een leuke verhalen heb je al op je site gezet! We houden je site goed in de gaten en hopen dat je groepsreis leuk is en je niet bij een stinkende en boerende Chinees op de kamer ligt :-)

Groetjes,
    Marjolein & Jessica van je reisburo

• 15 April 2010 - 14:31

Dennis B:

Goed bezig Vanes!!

Super dat je dit onderneemt. Tot je volgende reisverslag.

Rollatorrrrrr

• 28 April 2010 - 13:07

Martijn Blitzie:

je pink niet omhoog mag steken?
    Vandaar dat ik steeds raar aangekeken werd.
    Ben je niet op de zeide markt geweest?
    Vet mooie dingen voor weinig!!!!

kus