Terug uit Xi'an! - Reisverslag uit Beijing, China van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Terug uit Xi'an! - Reisverslag uit Beijing, China van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Terug uit Xi'an!

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

17 April 2010 | China, Beijing

Ik heb de groep ontmoet en inmiddels ook weer verlaten. Nou ja "groep". We waren maar met 4 vrouwen! Wel super, is net of je een prive gids hebt. Ik sliep met een Ierse vrouw op de kamer. Wat een droog mens! Heb zo gelachen! de twee andere vrouwen kwamen uit Australie. De leider heet Bob en is een Brit. Ik ben wezen shoppen bij de Pearl Market met Thomasina (de Ierse). Echt super!! Volgende dag ben ik alleen met Bob over de Chinese Muur gaan lopen. Wat een uitzicht...Heel gaaf om daar nu echt geweest te zijn! Sommige stukken was het alleen zo stijl, dat je niet alleen je voeten, maar ook zeker je handen nodig had! Geen idee dat het zo zou zijn. Dacht, daar wandel je gewoon overheen, maar je liep bijna letterlijk en figuurlijk tegen een muur op! 4 uur daar gelopen met als gevolg MEGA spierpijn. Maar het was het waard. Heb op de muur twee Nederlandse jongens ontmoet. Heerlijk om weer even Nederlands te kunnen praten! Was de eerste keer! (behalve dan die ene keer dat ik volop in het Nederlands aan het vloeken was omdat ik geld wilde pinnen en mijn pincode niet meer wist...voelde wel als een opluchting, haha! Ik weet hem trouwens inmiddels weer ;-) en dat ik even met mijn vader en moeder heb gesproken voor 4 minuten) Dag daarop met de slaaptrein naar Xi'an geweest. Echt zo leuk in zo'n slaaptrein! Mijn volgende vakantie wil ik met zo'n trein! Weinig privacy, maar wel heel gezellig. Ik sliep op het middelste hoge bed, Thomasina onder mij en boven mij een Chinees. Tegenover mij de twee Ausies. Daar aangekomen, kijk ik uit het raam...Sneeuw! Nee! Dat heb ik nu wel genoeg gezien! Die dag naar het Terracotta leger geweest. Heel gaaf. Elke soldaat is anders, en er staan er duizenden!! Volgende dag zijn we daar een fiets wezen huren en ben ik met de Sherly en Max (Aus.) over de stadsmuur gaan fietsen van Xi'an. Heel erg leuk! wel pijn aan mijn billen nu... ongeveer 14 km op zo'n hobbel weg met een fiets die bijna uitelkaar valt...wel lekker om weer even te fietsen. Was heerlijk weer ongeveer 20 graden. Ben nu dus ook verkouden :-( Die verschillen in temperatuur zijn wel heel groot.'s Avonds heerlijk gegeten. Ik heb nog nooit zo vaak, zo lekker gegeten dan dat ik nu in China doe. Echt super! Heb ook Peking eend op. Echt heerlijk! Taxi terug genomen, nou dat was me een avontuur...Sherly zat voorin en in met Thomasina achterin. Ze rijden hier echt als gekken! Ik kreeg er de slappe lach van en Thomasina riep maar: O, Jusus, Mari and Joseph!! Ze ging maar door. Sherly vroeg of ik altjeblieft wilde stoppen met lachen, want anders zou het onze dood worden...Nou als ik niet mag lachen dan moet ik dus juist...tranen over mijn wangen! kon niet meer stoppen met lachen en die Chinees achter het stuur vond het prachtig en ging zich nog meer uitsloven. Zie je het voor je, 3 vrouwen en een gekke Chinees in een chaos van verkeer...? :-D Maar goed. Na nog wat markten af geweest te zijn en hier en daar nog wat gezien te hebben heb ik in mijn eentje de slaaptrein terug genomen naar Beijing en gaat de rest verder door China reizen. Aangekomen in Beijing stond er weer keurig iemand op mij te wachten. Er is wel vaak spraakverwarring moet ik zeggen, omdat ze niet alle klanken goed kunnen uitspreken. Zo was 1 van de eerste dingen die hij zei: you stupid? Dus ik vraag het nog een keer, hij weer You stupid? Haha! Ik dacht het zal wel, ik vraag het niet nog een keer! In de metro vroeg iemand of ik 'new brains' wilde zien, dus ik zei: Nee! Iejlk! Ik dacht hij bedoelt apenhersens of zo. Hij keek me raar aan, bedoelde hij 'new brands'.. nieuwe merken van kleding dus, haha! Vandaag naar het Summer Palace geweest. Echt heel mooi daar. Geweldig park en echt een uitzicht! Jammer dat het vandaag een beetje bewolkt was. Ik had ook weer iets. Dacht dat ik vannacht mijn laatste nacht had in Beijing (ben de dagen helemaal kwijt), is het morgen...Ik met al mijn spullen met veel pijn en moeite in een taxi, onderweg naar mijn laatste hotel, kom ik er halverwege achter dat ik nog een nacht in het huidige hotel heb waar ik met de groep was...!!! Chinees in de taxi begreep er niks van. Had die jongen die me kwam ophalen op het treinstation misschien toch gelijk... ;-) Morgen dus mijn laatste dag en dan vlieg ik naar Cambodja. Wist je trouwens dat Peking en Beijing hetzelfde zijn? De 'P' spreken ze namelijk uit als de 'B' en de 'K' als 'DJI' (Nou ja, soort van. Spreek 'Beijing' hardop uit en je weet wat ik bedoel) Wist je dat je hier op elke hoek van de straat een wc hebt? Dat is omdat heel veel mensen geen wc thuis hebben. Vooral die in de hutong leven. En dat je het wc papier net als in Griekenland niet door mag spoelen? Het hotel waar ik nu verblijf staat in een hutong. Heel leuk om te zien hoe de mensen hier leven. Ik heb trouwens wel een wc. Nou, heel verhaal, ik ga slapen. Tot snel! zal denk ik in Cambodja zijn :-)

Groetjes en dikke kus!

Vanessa

  • 16 April 2010 - 16:42

    Vanessa Dorrestein:

    Het is natuurlijk MEGA spierpijn ipv MAGA ;-) Jullie moeten maar even door de fouten heen lezen hoor...!

    -x-

  • 18 April 2010 - 22:15

    Dennis B:

    he vanes

    te hard verhaal man. Die chinezen zijn soms echt grappig. en dat verhaal met die taxi dan hahahaha. Zie het helemaal voor me.

    Bevalt het alleen reizen een beetje?

    Groetjes en have fun!
    Ciao

    dennis b

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 20268

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: