Costa Rica!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Costa Rica!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Costa Rica!!

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

30 April 2010 | Costa Rica, San José

Costa Rica! (:´Rijke Kust´ zoals Christophorus Columbus het land de naam heeft gegeven in 1502) Het land zonder oorlog en...zonder leger! Waar de bananen en de koffie het belangrijkste export product zijn. Zo. Na bijna 40 uur doorgebracht te hebben in mijn hotelbed, ben ik weer onder de mensen... :-D Ik ben er alleen even uit gegaan voor het ontbijt en flessen water in de supermarkt om de hoek te halen. Kan me niet herinneren ooit zo lang, zo moe te zijn geweest! Ik viel zelfs in slaap op het vliegveld met mijn hoofd op mijn knieën. Het was dat een jongen tegen me begon te praten, anders zat ik er nu waarschijnlijk nog, haha! Ik ben slaapwandelend het vliegtuig in gegaan (waar ik plaats nam naast een Spaanse Budda, ik wist ook niet dat ze die hadden, maar het is echt waar, had dus weinig ruimte, en naast een Belg) en vervolgens weer uit gegaan. Ik zal het even uitleggen voor de mensen die niet weten waarom ik zo moe ben: Ik ben van Phnom Penh (Cambodja) naar Hong Kong gevlogen. Daar moest ik 10 uur wachten op het vliegveld. Daar had ik dus geen zin in, dus ben Hong Kong City in geweest en met de veerboot naar Hong Kong Island. Super cool! Heb een hele mooie laser show gezien, heb de handafdruk in beton van Jacky Chan aangeraakt, marktjes gezien, mega roltrap en dat was het zo ongeveer. Heel onverwachts een super dagje Hong Kong dus! :-D Daarna de vlucht naar Amsterdam van ruim 12 uur. Thuis heerlijk met familie en vrienden in de tuin gezeten. (Ik kan jullie niet vertellen hoe super fijn ik dat vond! Was echt geweldig!) Die nacht super ziek geweest en 3 uur geslapen, het vliegtuig naar Madrid genomen en toen 12 uur naar Costa Rica gevlogen... Dus. Maar goed. Ik ga over een paar uur de groep ontmoeten. Heb de namen al gezien en ik ben de enige vrouw... Heb ik lekker wel een eigen kamer :-D

Nou, niet echt veel avontuur nog vanuit Costa Rica dus, maar dat zal in het volgende verslag wel komen.

Tot snel, lieve allemaal!!

Dikke kus!

  • 01 Mei 2010 - 09:57

    Fox:

    Enige vrouw? Toe maar, dan zal je wel nog vermoeider terugkomen haha :)

    Doeiiiii xx

  • 03 Mei 2010 - 06:25

    Fiona:

    Hallo lief vriendinnetje,
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt gehad van de vermoeidheid. Hoe is de temperatuur daar?
    Geniet!!!!
    Dikke kus

  • 13 Mei 2010 - 10:24

    Bunkensvb@gmail.com:

    Hey Vanessa,toevallig je reisverhalen gelezen, leuk.En tof dat jij dit zo goed op je eentje doet. Bij het lezen over Phnom Penh,al het gruwelijke, ik krijg er ook nog steeds kippenvel van.Spijtig,dat we de kust van Cambodja niet hebben gezien en ook de zonsondergang hebben we gemist. Dat is natuurlijk het nadeel te reizen in een té grote groep.Maar het is fijn, via internet mee te genieten van je reisverslagen, ook een mooie herinnering voor ons.Nog veel reisplezier en lieve groetjes. Familie uit Belgie Rita en Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 20271

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: