Laatste dagje Siem Reap! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu Laatste dagje Siem Reap! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Vanessa Dorrestein - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Siem Reap!

Door: vanessadorrestein

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

22 April 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ik denk dat ik 1 van de weinige vrouwen ben die te weinig kleding meeneemt op reis...Maar des te meer reden om te shoppen :-D Heb dus ook inmiddels genoeg gekocht op de markten hier en ben blij dat ik morgen met de taxi naar Phnom Pehn ga ipv bus of vliegtuig. Helaas was het namelijk niet mogelijk om over het Tongle Sap meer te gaan met de boot vanwege de lage waterstand. Ik ben gister wel op het meer geweest, maar het water was ZO laag! Je kon bijna lopen naar het drijvende dorp vanuit de haven, haha! Jeetje wat ik daar allemaal heb gezien...ik kwam ogen te kort!! Wat een belevenis... Kleine kindjes van een jaar of 5 met slangen om hun nek, alsof het speelgoed is! We gingen van de boot af bij een restaurantje wat tevens een krokodillen ranch was... Varkens en wel honderden kuikens in drijvende hokjes. Kinderen die vlak langs en tussen alle boten door zwemmen, levensgevaarlijk! Er is zelfs een school voor de kindjes op het water! Ze hebben er alles. Nog nooit zoiets gezien! Hoorde van mensen dat Thailand niks is vergeleken met hier wat betreft de drijvende dorpen. Heb daar ook zonsondergang gezien. Super mooi! Toen we alleen aan wal kwamen was het inmiddels pikke donker. Je zag echt niks!! en wat erger was...ook geen tuk tuk driver! Ben ik even blij dat ik een zaklantaarn bij me had (toeval bestaat niet ;-))en niet helemaal alleen was. Door mijn zaklantaarn hebben we een paar putten (niet diep, maar genoeg om je been te breken) kunnen ontwijken die open stonden en konden we veilig naar de andere kant van de haven lopen...Heeft allemaal echt heel veel indruk op me gemaakt, die hele dag. Heb ook nog een ritje op een olifant gemaakt :-) Wat een gehobbel, haha! Hij was echt schattig! heb bananen gekocht en mocht die aan hem voeren. Zo leuk!! Lag echt in een deuk als die slurf op me afkwam om een banaantje te halen! Toen we met de tuk tuk naar de tempels reden kwamen we aapjes tegen die langs de weg aan het spelen waren met palmbladeren! Ik knipperde 2 keer met mijn ogen en we waren er voorbij. Ik dacht echt: zag ik dat nou goed...? Haha! ja dus! Zo cool! Zijn gestopt en heb mooie foto's van ze gemaakt. Verder de Tempels bezocht hier...wat wijs zeg! De tempel van Tomb Raider enzo en degene met al die gezichten. Echt heel mooi om te zien! Denk dat ik bijna alle tempels wel heb gezien. Wel heel veel in elk geval!Gisteravond ook nog een "dr. Fish" behandeling gedaan. Wat een gekietel, haha! honderden visjes die dode huidcellen van je voeten en benen eten... echt heel leuk! Ik ga nu lekker eten. Nou ja, of het lekker is moet ik nog afwachten ;-) Ga de Khmer keuken proberen... :-)

Tot snel allemaal!!

Dikke kus,
Vanessa

  • 22 April 2010 - 12:49

    Marten:

    He schat! Wat een leuke verhalen schrijf je toch allemaal! Vorige week nog een paar voorgelezen bij een borrel met Marije, haar man, Fiona, collega van Fiona en haar man. Vonden ze echt leuk. We zijn trots op je en tot snel!

  • 22 April 2010 - 14:36

    Dennis B:

    Wat een avonturen daar man. Nog loempia's gegeten daar? Of heb je daar geen kraampjes Neh Kwoh Loempia ;-)

    Zonder gekheid... erg leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier met de laatste dag en tot je volgende verslag!

    Ciao!
    Dennis B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Actief sinds 05 Maart 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 20299

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 25 April 2016

Indonesië

05 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Polen-Tsjechië-Italië

11 September 2010 - 06 November 2010

Spaans in Salamanca

28 April 2010 - 19 Mei 2010

Costa Rica

18 April 2010 - 27 April 2010

Cambodja

05 April 2010 - 18 April 2010

China-Cambodja-Costa Rica

Landen bezocht: